Verkopen op Limango.

Bereik miljoenen klanten via Limango. Eén van de sterkst groeiende marketplaces in Europa.

Dé unieke Duitse marketplace voor families.

In 2017 werd de marketplace van Limango gelanceerd, die klanten over de streep trekt met zijn unieke winkelervaring. Elke dag zijn er tijdelijke acties tegen een lage prijs, van producten met een kleine oplage. Op-is-op, en dat concept lijkt sterk te werken in Duitsland. Gebruikers moeten geregistreerd zijn om de acties te kunnen zien.

Verkoop je kledij, schoenen en accessoires? Niet ieder merk wordt geaccepteerd, maar wij hebben de connecties om je verder te helpen.

Enkele cijfers uit 2022...

+1.900.000
actieve klanten
+500
partners
+500.000 producten
+15% groei
per jaar

Waar heb je hulp bij nodig?

Starten op Limango
Verkoop je je merk nog niet op Limango? Dan bekijken we samen of jouw merk in aanmerking komt om geaccepteerd te worden. Gezien we goed vertrouwd zijn met het platform, kennen we de tips en tricks om jouw productpagina's klaar te stomen voor succes.
Groeien op Limango
Al gelanceerd op Limango, maar ligt de verkoop lager dan de verwachtingen? Of wil je overschakelen op een omnichannel strategie en meerdere marktplaatsen connecteren, maar geen idee hoe je dat juist aanpakt? Wij identificeren en analyseren je bottlenecks, en lossen ze samen met je op.
Geen volledige ontzorging nodig?
Pakketten op maat zijn ook mogelijk.
Neem contact op

Lanceer succesvol in 10 stappen.

Voordat je begint met verkopen op online marktplaatsen, is het essentieel om een grondig marktonderzoek uit te voeren. Begrijp de trends in de branche, analyseer de concurrentie en identificeer de behoeften van je doelgroep.

Analyseer daarna op welke marktplaats je eerst van start wil gaan. Kies je voor een algemene marktplaats (zoals Bol of Amazon), of is de kans op succes groter op een gespecialiseerde marktplaats (zoals Zalando en Decathlon)? Zorg dat je deze marktplaats grondig begrijpt vooraleer je er wil onboarden.

Analyseer je assortiment om te bepalen welke producten het meest geschikt zijn voor verkoop op online marktplaatsen. Heb je voldoende prijsmarge om winst te maken? Zijn je producten eenvoudig te bewaren en vervoeren? Is er voldoende vraag in de markt, en kan je voldoende stock voorzien?

Hou daarbij ook rekening met je fulfilmentpartner. Hoeveel voorraad kan je bewaren? Zijn er strikte regels, of een voorraadplafond?

Goed om te weten: bij Distrilink hebben we ons eigen magazijn en kunnen we voor zowat iedere situatie een oplossing voorzien.

Creëer een account op de gewenste online marktplaats(en) en registreer je merk om het te beschermen.

Ben je de eerste aanbieder van het merk op de marktplaats? Dan kan je op je beide oren slapen: jij hebt volledige controle over de contentinhoud en kan je merkverhaal vertellen, exact zoals jij het wil.

Worden je producten al door andere aanbieders verkocht? Dan is de situatie complexer, en kan je stappen ondernemen om de contentinhoud te verbeteren en/of andere product listings te verwijderen. Afhankelijk van het platform, kan dit heel complex zijn.

Sterke productpagina's ontwikkelen, da's een kunst. Enerzijds wil je content die converteert, waarbij je meer informatie biedt aan de klant en je merkverhaal in de kijker zet. Dat kan in de vorm van tekst, specificaties, packshots, afbeeldingen of een video.

Anderzijds wil je ook vooral SEO-performante content, op maat van de marktplaats, om vaker getoond te worden in het algoritme van de zoekmachine. Iedere marktplaats is daarin anders, en ervaring is vereist om hier het maximale uit te halen.

Bovendien heeft iedere marketplace andere vereisten, bijvoorbeeld in hoe je je tekst formatteert of wat de technische vereisten zijn van een afbeelding.

Logistiek en fulfilment zijn geen afterthought, maar een essentieel ingrediënt om succesvol te zijn op marketplaces.

Het is erg belangrijk om altijd voorraad te hebben én zo kort mogelijke levertermijnen aan te bieden. Lukt het je niet om aan de strenge voorwaarden van een marketplace te voldoen, dan zakt je account performance en, in het ergste geval, loop je het risico dat je account gesloten wordt.

Werk daarom samen met een betrouwbare logistieke partner, die meedenkt met de vereisten van zowel merk als marketplace. Bij Distrilink kunnen we dit proces helemaal voor je overnemen.

Vindbaarheid en zichtbaarheid, daar draait het om op marketplaces. Je bent immers niet de enige aanbieder die zijn producten online wil stallen. Marketplace advertising is daarbij cruciaal.

Grosso modo raden we aan om ongeveer 5% van je totale omzet opnieuw te investeren in advertising. Om dit budget optimaal te benutten, is het aan te raden om te werken met een partner die gerichte campagnes kan maken bij een relevante doelgroep.

Zorg ervoor dat je prijszetting concurrerend is en in lijn ligt met de marktstandaarden, terwijl je toch voldoende winst maakt. Geen sinecure!

Bovendien is het op marketplaces essentieel om deel te nemen aan de promo-momenten. Of je kan verschillende producten bundelen aan voordelige prijzen voor de klant.

Een goede klantensupport beperkt het aantal negatieve reviews en zorgt ervoor dat je klanten sneller een tweede aankoop zullen doen bij jou. Een laattijdige of onvriendelijke klantensupport, anderzijds, kan voor account strikes zorgen, waarbij je het risico loopt dat je account gesloten wordt.

Klantensupport nemen we bij Distrilink hélemaal voor je over. Omdat we dit niet aan de marktplaatsen overlaten (bijvoorbeeld via LVB of FBA), kunnen we ook gerichte vragen beantwoorden, omdat we je merk en producten beter kennen. Ook verwerken we retouren vanuit ons magazijn.

Daarna is het belangrijk om regelmatig de verkoopsdata te analyseren. Verkoopt een product niet goed? Vooraleer je de stekker eruit trekt, is het best om te controleren of je niets kan optimaliseren: prijs, reviews, advertising, content... noem maar op.

Succesvol gelanceerd op één marktplaats? Overweeg om je verkoopskanalen uit te breiden naar andere online platforms, zoals een tweede marketplace of een eigen webshop.

Een omnichannel strategie biedt veel voordelen, maar vergt veel planning en expertise. Je wil een naadloze winkelervaring bieden aan je klanten, ongeacht het kanaal dat ze gebruiken. Integreer en synchroniseer je voorraad- en orderbeheer en centraliseer je content in een PIM om een consistente merkervaring te waarborgen.

Zelf je e-commerce business uitbouwen? Met onze checklist ben je zeker dat je geen stappen overslaat.

Onze diensten.

Integratie
We kunnen je connecteren met alle belangrijkste marktplaatsen. Andere kanalen, zoals een webshop of social media, behoren ook tot de mogelijkheden.
Strategie & Data
Met de inzichten van ons Distrilink Acceleration Platform delen we interessante inzichten & stellen we samen jouw strategie scherp.
Contentcreatie
Goede productpagina's blinken door goede content. In samenwerking met onze externe partners, zoals Studio 360, zorgen we ervoor dat je merk online straalt.
Logistieke ondersteuning
We ontzorgen je over voorraadbeheer, forecasting, retours en klantensupport. Dankzij ons eigen magazijn zijn we flexibel in type producten & levertijden.
Online Marketing
Sponsored Products, Social Commerce, Google Advertising en meer. We halen het maximale uit je budget en creëren marketing campagnes die knallen.
Merkbescherming
Online marktplaatsen zijn zoals het wilde westen. Third-party verkopers dragen vaak geen zorg voor je content. Wij zorgen dat je terug de controle krijgt.

Dit is waarom je voor ons kiest.

One-stop-shop
We kunnen je volledige e-commerce business overnemen. Of deels. Jij beslist.
Sterk track record
We hebben meer dan 20 jaar ervaring in retail, zowel als agency en als fabrikant.
Eigen magazijn
Dankzij ons eigen magazijn zijn we heel flexibel in voorraad & levertijden.
Centraal platform
Stock-, content- en databeheer gebeurt vanuit één locatie: ons Distrilink Acceleration Platform.
Geen voorinvestering vereist
We hebben alle expertise en IT-faciliteiten in huis, inclusief het juiste logistieke netwerk om jou te ondersteunen.

Eens samen sparren?

Je kan ook via deze link meteen een meeting inplannen.