Succesverhaal

Customer case: Ecover

Ecover, de toonaangevende fabrikant van ecologische schoonmaakproducten, benaderde ons in 2019 om hun producten online te verkopen. Vandaag is dit één van onze best presterende merken.

Image link

Jaarlijkse groei

Image link

Marktplaatsen

Image link

Productpagina's

Image link

Advertising Cost of Sales

Two monitors with Ecover website and product page

Over de klant

In 1979 richtte Frans Van Den Boogaert Ecover op, een merk met een lange geschiedenis als pionier op het gebied van ecologische alternatieven voor was- en schoonmaakproducten. Ecover is op grote schaal beschikbaar in Europese supermarkten en is de leider in ecologische huishoudproducten.

Image link
Image link
Image link
Image link
Image link
Image link

Uitdagingen

Ecover richt zich voornamelijk op B2B, dus rechtstreeks verkopen aan klanten online vergt een ingrijpende verandering in de bedrijfs- en IT infrastructuur. Daarom kwamen ze naar ons.

Setup op online marktplaatsen, vanaf nul
Buy box winnen van niet-conforme verkopers.
Marktplaatsen kneden tot succesvolle verkoopkanalen.
Inzichten verkrijgen die van nut zijn voor Ecover.

Dit doen wij.

Accountcreatie
Productpagina's ontwerpen
Logistics
Ads & promo's
Account follow-up

Woord van onze klant

Dankzij onze samenwerking met Distrilink konden we onze producten en naamsbekendheid aanzienlijk opschalen op een aantal marktplaatsen zoals Bol en Amazon. De setup is snel en eenvoudig, aangezien het toevoegen van onze producten aan extra platforms dagen duurt en geen weken/maanden.

De samenwerking met het team verloopt vlot, want ze hebben veel kennis van zaken en de communicatie is duidelijk. Marktplaats verkoop is nu een integraal onderdeel van onze e-commerce strategie - ik kijk ernaar uit om samen met het Distrilink team ons merk online te blijven schalen!

Julie Wauters
E-commerce Manager ECOVER
Laptop with three Ecover product pages

Eens samen sparren?

Je kan ook via deze link meteen een meeting inplannen.