Met duizenden SKU’s over meer dan 20 kanalen in ons Distrilink Acceleration Platform, zochten we naar een logistieke partner om ons te begeleiden in de zoektocht naar meer automatisering aan de hand van AI en big data. Say hello to Optiply!
Van handmatig naar handsfree
Optiply: een revolutie in inkoop
Door de implementatie van Optiply gaan we meer data-gedreven te werk en maken we gebruik van geavanceerde algoritmes. De achterliggende AI houdt automatisch rekening met diverse factoren, zoals de verkoopgeschiedenis, concurrentie, promotieperiodes en een gloednieuwe ‘ABC-classificatie’. Voorheen konden we moeilijk het onderscheid maken tussen een bestseller en een ‘flash in the pan’, maar dankzij deze classificatie kunnen we erop toezien dat onze A-producten (topsellers) op stock blijven.
Prachtig in zijn eenvoud
Met deze nieuwe innovatie zet Distrilink een belangrijkste stap richting onze grote droom: handsfree, data-driven e-commerce.
Ook in dit verhaal stappen? Neem contact op met Distrilink en we bekijken samen wat we voor jouw merk kunnen betekenen.